De komende jaren werkt KleurrijkWonen met drie partners samen aan het onderhoud van al haar woningen. Deze onderhoudspartners voeren namens ons inspecties uit, adviseren ons over het benodigde onderhoud én verzorgen de onderhoudswerkzaamheden. Voor sommige werkzaamheden schakelen zij ook gespecialiseerde bedrijven in. Denkt u hierbij aan Viridis voor onderzoek op het gebied van flora en fauna en BlueVastgoedzorg voor woninginspecties.
Voor de woningen in Culemborg, Buren en een deel van West Betuwe en Vijfheerenlanden werken we samen met Nijhuis Wolters.
Nijhuis Wolters
Nijhuis Bouw en Wolters Vastgoedonderhoud werken samen aan het onderhoud aan uw woning. Beide bedrijven zijn echte familiebedrijven. Bij alle vaklieden staan kwaliteit, respect en vertrouwen voorop.
Contactpersoon
Nijhuis Wolters houdt u op de hoogte van de planning en de werkzaamheden. Uw contactpersoon voor deze werkzaamheden is Marije Flierman. Heeft u vragen? Dan kunt u bij haar terecht. Zij is te bereiken via bewoners@woltersbv.nl.
Inspecties
Eerst voeren medewerkers van Nijhuis Wolters een aantal technische inspecties uit bij verschillende woningen. Zij kijken of er onderhoud nodig is en zo ja, welke onderhoudswerkzaamheden. Het kan dus zijn dat u een medewerker van Nijhuis Wolters aan de deur krijgt, met het verzoek of zij uw woning van binnen en buiten mogen inspecteren. Deze medewerkers legitimeren zich met een brief van KleurrijkWonen én hun eigen legitimatie.
Onderhoud
Na de inspecties bepaalt KleurrijkWonen met Nijhuis Wolters welke werkzaamheden nodig zijn. Het gaat hier om werkzaamheden zoals schilderwerk, voegwerk en reinigingswerk. Een deel van de woningen wordt ook nageïsoleerd. U krijgt minimaal 2 weken voor de start van de werkzaamheden uitgebreide informatie hierover van Nijhuis Wolters.
- Ik heb van KleurrijkWonen een aankondigingsbrief ontvangen over de uitvoering van de werkzaamheden. In deze periode heb ik ook een vakantie gepland. Kan hier rekening mee worden gehouden?
- In de brief staat een contactpersoon van de onderhoudspartner genoemd. Met deze persoon kunt u de mogelijkheden bespreken.
- Ik heb bericht ontvangen van de onderhoudspartner met een afspraak. Wat als ik niet thuis kan zijn?
- U dient toegang te verlenen tot uw woning tijdens de werkzaamheden. Kunt u zelf niet aanwezig zijn? Zorgt u er dan s.v.p. voor dat er iemand anders aanwezig is in de woning.
- Ben ik verplicht om mee te doen aan de onderhoudswerkzaamheden?
- Ja, voor een deel van de onderhoudswerkzaamheden aan uw woning dient u uw medewerking te verlenen. Zie artikel 9 in de Algemene Huurvoorwaarden KleurrijkWonen voor zelfstandige woonruimte dat deel uitmaakt van de huurovereenkomst.
- Er worden werkzaamheden uitgevoerd aan de gevel. Moet ik zelf de zonwering er af halen?
- Het kan zijn dat voor het uitvoeren van de werkzaamheden de zonwering (tijdelijk) verwijderd moet worden. U dient hier zelf voor te zorgen. De onderhoudspartner zal u hier ruim voor de start van het werk op wijzen.
- Ik heb een klacht over de werkzaamheden. Bij wie kan ik hier voor terecht?
- Als u klachten heeft over de werkzaamheden dient u altijd eerst contact op te nemen met uw contactpersoon. Wordt uw klacht niet naar tevredenheid afgehandeld kunt u contact opnemen met KleurrijkWonen.
- Ik heb schade als gevolg van de werkzaamheden. Bij wie kan ik hier voor terecht?
- Het gebeurt zelden, maar er kan per ongeluk (ondanks alle voorzorgen) schade aan uw eigendommen ontstaan door handelen van werknemers. Dan graag de schade direct melden bij de onderhoudspartner. Hij zal met u de schade op papier vastleggen. Als u een inboedelverzekering heeft, meldt dit dan ook bij uw verzekeraar. Samen met de onderhoudspartner wordt de procedure professioneel afgewikkeld..