Woongoud: meest gestelde vragen

Woongoudpas

Waarom krijg ik de automatische punten niet meer?

Per 1 januari 2019 wijzigt de Woongoud puntentoekenning. De nieuwe Woningwet staat ons niet langer toe om maandelijks automatisch Woongoudpunten aan huurders te verstrekken. Huurders moeten een prestatie leveren om punten te verdienen.

Kan ik mijn Woongoudpunten nog uitgeven?

Ja, met uw gespaarde Woongoudpunten kunt u nog steeds uw aankopen afrekenen bij de meeste Woongouddeelnemers. Meer informatie vindt u hier.

Wat kan ik doen om nieuwe Woongoudpunten te sparen?
Bijvoorbeeld door deelname aan een (online) bewonerscommissie of klantpanel. Door enquêtevragen te beantwoorden bijvoorbeeld na een verhuizing of een reparatiebezoek. Ook door deelname aan een community, waarop huurders hun mening en advies geven over diverse onderwerpen.
Hoeveel Woongoudpunten krijg ik hiervoor?
Kijk hiervoor in het overzicht met activiteiten en de bijbehorende punten. De waarde van een Woongoudpunt bedraagt €1,-.
Hoe vaak worden de Woongoudpunten toegekend?

Verdiende Woongoudpunten schrijven wij één keer per maand bij.

Hoe krijg ik korting?

Op vertoon van uw Woongoudpas ontvangt u de korting of de aanbieding, die bij de desbetreffende winkelier staat omschreven in de Woongoudgids.

Hoe kan ik mijn Woongoudpunten uitgeven?
Het uitgeven van uw Woongoudpunten gaat in de meeste winkels via het pinapparaat of de kassa-omgeving. U rekent uw aankopen dus direct af met uw Woongoudpas. De Woongoudpas heeft geen pincode!
Spaar ik alleen of spaart mijn partner ook?

Het sparen van Woongoudpunten is gekoppeld aan de hoofdhuurder.

Hoeveel Woongoudpunten kan ik maximaal sparen?

U spaart maximaal 150 punten.

Hoelang zijn Woongoudpunten geldig?

Woongoudpunten zijn 4 jaar geldig.

Hoeveel Woongoudpunten heb ik gespaard?

Logt u in op onze website en check hier uw huidige Woongoudsaldo. U kunt ons ook bellen via (0345) 59 61 00.

Mijn Woongoudpas werkt niet. Wat moet ik doen?

Werkt uw pas niet bij een Woongoudwinkelier? Log in op onze website. Check of u voldoende Woongoudsaldo heeft. Check of uw pas geblokkeerd is (en zo ja, om welke reden?).
Heeft u voldoende saldo en is uw pas niet geblokkeerd? Neemt u dan contact op met KleurrijkWonen. Dit kan per e-mail via: woongoud@kleurrijkwonen.nl. Wij blokkeren dan uw oude pas. U ontvangt deze nieuwe pas binnen één maand. Uw Woongoudpunten schrijven wij automatisch over.

Ik ben mijn Woongoudpas kwijt. Wat moet ik doen?
U kunt dan hier inloggen met uw account en een nieuwe pas aanvragen. Heeft u nog geen account? Maakt u dan hier een account aan.
Lukt dit niet? Mail dan naar woongoud@kleurrijkwonen.nl.
Wij blokkeren uw oude pas en vragen een nieuwe pas voor u aan. U ontvangt deze nieuwe pas binnen één maand. Uw Woongoudpunten schrijven wij automatisch over. Mochten er Woongoudpunten zijn afgeschreven na verlies, dan vergoeden wij dit helaas niet.
Mijn Woongoudpas is geblokkeerd. Hoe kan dat?

Het kan ook zijn dat u een nieuwe pas bij ons heeft aangevraagd. Wij hebben dan de oude pas geblokkeerd.

Mijn punten worden niet meer bijgeschreven. Hoe kan dit?

Uw saldo heeft het plafond van 150 punten bereikt.

Wat gebeurt er met mijn Woongoudpunten als ik verhuis?

Uw Woongoudpas en puntensaldo blijven geldig als u naar een andere huurwoning van KleurrijkWonen verhuist. Als u naar een woning verhuist die niet van KleurrijkWonen is, dan kunt u uw Woongoudpunten verzilveren tot één maand na de eindinspectie. Koopt u uw huurwoning, dan vervallen de Woongoudpunten en uw Woongoudpas na één maand van de overdracht.