Bezwaar indienen huurverhoging 2022

KleurrijkWonen heeft gekozen voor een inflatievolgende huurverhoging. Hierdoor is het maken van bezwaar bijna niet mogelijk.
Gelden één of meer van onderstaande punten, vul dan het formulier in onderaan de pagina.

Om welke redenen kunt u bezwaar maken?

  1. Uw verhuurder heeft de huurverhoging te laat aangekondigd. U moet de brief over de huurverhoging minimaal 2 maanden voor de ingangsdatum hebben ontvangen. Komt de brief te laat en maakt u bezwaar? Dan moet de verhuurder de huurverhoging later laten ingaan. Of aan de Huurcommissie vragen wanneer de verhoging in mag gaan.
  2. In de huurverhogingsbrief staan fouten. Bijvoorbeeld een te hoog percentage, een verkeerde ingangsdatum of een onjuiste kale huurprijs.
  3. U heeft de Huurcommissie gevraagd om de huurprijs te verlagen bij onderhoudsgebreken. Klik hier voor meer informatie.
  4. De Huurcommissie heeft uw huurprijs tijdelijk verlaagd wegens onderhoudsgebreken. Klik hier voor meer informatie.
  5. De nieuwe huurprijs komt boven de maximale huurprijs te liggen volgens de puntentelling die bij de woning hoort. Klik hier voor meer informatie.
  6. U betaalt een all-in-huurprijs. Wat dat betekent leest u hier. U betaalt dan één bedrag aan kale huurprijs en bijkomende kosten. Zo kunt u niet controleren of de huurverhoging klopt. Wil uw verhuurder de huurprijs toch verhogen? Vraag hem dan om de all-in-prijs te splitsen. Lees hier hoe dat werkt..
  7. Zorg ervoor dat KleurrijkWonen de brief vóór 1 juli krijgt. Wij moeten het bezwaar dus uiterlijk op 30 juni hebben ontvangen. Klik hier voor meer informatie
  8. KleurrijkWonen mag één keer per 12 maanden de huur verhogen. Lees hier meer over de regels voor huurverhoging. KleurrijkWonen mag de huurprijs wel binnen twaalf maanden verhogen, als:
  • uw huurcontract is ingegaan na 1 juli van het vorige jaar;
  • de vorige huurverhoging langer dan een jaar geleden was;
  • uw woning is verbeterd door KleurrijkWonen.