Servicekosten

Wat zijn servicekosten ?

In uw huurovereenkomst staan de servicekosten apart vermeld.
Servicekosten zijn alle kosten voor leveringen en diensten die u moet betalen. Het gaat om kosten voor de algemene ruimten. Denk hierbij aan de nutsvoorzieningen van gas, water en elektriciteit. Maar ook aan de schoonmaak en glasbewassing, tuinonderhoud en de huismeester.

Heeft u nog vragen?

Neemt dan contact op met de afdeling servicekosten via telefoonnummer 0345-596100 of per mail servicekosten@kleurrijkwonen.nl. De collega's zijn bereikbaar op maandag, woensdag en donderdag.

Meest gestelde vragen

Wanneer is de servicekostenafrekening?

Eén keer per jaar wordt vóór 1 juli de afrekening servicekosten van het voorafgaande jaar verstuurd. De werkelijke kosten worden verrekend met de voorschotten die maandelijks worden betaald.

Hoe is het voorschotbedrag Elektra algemene ruimte voor 2023 bepaald?

Voor de elektra algemene ruimte geldt voor 2023 geen prijsplafondtarief. In het voorschotbedrag elektra zijn de verbruikskosten tegen het vast contracttarief 2023 vastgesteld.

Tussentijds verhogen of verlagen van het voorschotbedrag verwarming

Een tussentijdse verhoging of verlaging is alleen bij het voorschotbedrag verwarming mogelijk. Op uw verzoek kunt u de aanpassing mailen naar servicekosten@kleurrijkwonen.nl
Let op, bij verlaging van het voorschotbedrag verwarming loopt u het risico op bij betaling met de afrekening servicekosten. Voor advies of vragen kunt u contact opnemen met de afdeling Servicekosten via telefoonnummer 0345 596100

Wie komt in aanmerking voor de Tijdelijke Tegemoetkoming Blokaansluiting

In 2023 is subsidie aangevraagd voor complexen met een collectieve gasaansluiting met een gascontracttarief boven het prijsplafondtarief.
Hiervoor komen huurders van een zelfstandige wooneenheid en huurders van een onzelfstandige wooneenheid in aanmerking.
Huurders van een bedrijfsruimte komen niet voor een subsidie in aanmerking.

Hoe wordt subsidiebedrag van de Tijdelijke Tegemoetkoming Blokaansluiting Verwarming 2023 uitbetaald

Complexen die in aanmerking komen voor de tijdelijke tegemoetkoming blokaansluiting verwarming is een subsidiebedrag door de overheid aan KleurrijkWonen uitbetaald. Het volledige subsidiebedrag wordt verrekend met de totale verwarmingskosten van het complex. Op basis van het individuele verbruik wordt een bedrag in mindering gebracht.

Hoe snel ontvang ik een bedrag van KleurrijkWonen?

Geld dat u van ons tegoed heeft krijgt u binnen 30 dagen. Het bedrag wordt naar uw bankrekening overgemaakt.

Wenst u een betalingsregeling?

Wanneer u een betalingsregeling wenst, kunt u contact opnemen met afdeling Huurincasso telefoonnummer 0345 59 61 00

Wat als ik een huurachterstand of betalingsregeling heb?

Heeft u een huurachterstand of een betalingsregeling? Bij een te ontvangen bedrag van de afrekening servicekosten wordt het openstaande bedrag hiermee verrekend.

Hoe betaal ik het bedrag aan KleurrijkWonen?
  • Via een betaallink (alleen mogelijk bij een digitale afrekening);
  • U maakt het bedrag binnen 30 dagen over naar bankrekeningnummer NL39 BNGH 0285 0578 20 op naam van KleurrijkWonen onder vermelding van het betalingskenmerk.
Wat houdt de afrekening van Ista in?

Ista meet het energieverbruik van de huurder en stelt de afrekening op. KleurrijkWonen verrekent de werkelijke gemaakte energiekosten met het maandelijkse voorschot. De afrekening van Ista is bij de afrekening servicekosten bijgevoegd.

Wanneer worden de voorschotten bepaald?

De voorschotten van de diverse servicekosten worden jaarlijks opnieuw vastgesteld met uitzondering van de verwarmingskosten. Een aanpassing is op 1 januari. In december wordt de huurder hierover geïnformeerd. Tussentijds verhogen of verlagen is alleen bij de verwarmingskosten mogelijk.

Wanneer krijg ik de afrekening bij verhuizing?

Na opzegging van de huurovereenkomst ontvangt u de afrekening servicekosten vóór 1 juli in het volgend jaar.

Welke kosten staan niet op de afrekening?

Sommige kosten vindt u niet terug op de servicekostenafrekening. Dit zijn vaste kosten voor bijvoorbeeld het glasfonds en het rioolfonds.

Welke diensten vallen onder schoonmaak en glazenwassen?

Woont u in een appartementencomplex waar een glazenwasser de algemene ruimten verzorgt? Dan vallen de kosten van de glazenwasser onder 'Schoonmaakkosten'. Neemt de glazenwasser gelijk ook glas mee dat niet onder de algemene ruimten valt? Dan vindt u deze kosten in het overzicht onder 'Glazenwassen'.

Hoe wijzig ik de vorm waarop ik mijn afrekening ontvang?

U ontvangt brieven over de servicekosten via Postex. De brieven worden per post of per mail verstuurd. De ontvangstkeuze kunt u zelf wijzigen via www.kleurrijkwonen.nl/postex.

Waar kan ik een uitleg vinden over de kosten?

Bij de afrekening servicekosten ontvangt u een toelichting. Voor het nalezen van de toelichting over geld terug ontvangen , klikt u hier op de link.
Klik hier voor de toelichting bij 'geld betalen'.

Wat doet KleurrijkWonen eraan om de energiekosten zo laag mogelijk te houden?

Wij zijn al een aantal jaar bezig om verlichting te vervangen door LED-verlichting. Dit doen wij tijdens het planmatig onderhoud. Ook kijken we waar we bewegingssensoren kunnen ophangen. De veiligheid van onze huurders staat hierbij voorop. Per complex bekijken we wat mogelijk is.

Heeft u nog vragen?
Neemt u dan contact op met de afdeling servicekosten of mailt u naar servicekosten@kleurrijkwonen.nl

Telefonisch zijn wij bereikbaar op maandag, woensdag en donderdag.

Voor gemeente Culemborg, Tiel, Buren:
Telefoonnummer 0345 596 153

Voor gemeente Vijfheerenlanden, West Betuwe (Geldermalsen en oud Lingewaal), Molenlanden:
Telefoonnummer 0345 596 157

Indien wij telefonisch in gesprek zijn, kunt u een voicemailbericht bij ons achterlaten
en bellen wij u zo spoedig mogelijk terug.